L Lawliet - Death Note

Wednesday, January 11, 2012

Mencoba Untuk Berubah


Aku hanya lah manusia biasa..Manusia yang lemah dan seringkali berulang perbuatan dosa..
Diri yang hina ini , aku mencuba untuk menghadap Ilahi . Memohon keampunan di atas 
dosa-dosa masa lalu ku..

Diatas sejadah , aku menyujud kan diri ku . Hamba yang kotor menagih cinta sejati dari Mu .
Dalam sendu sendan , mengharapkan keampunan Mu
Aku mengenang kembali masa silam ku . Yang telah ku sia-sia kan tanpa mengingati Mu .
Adakah diri ku layak ke Jannah Mu ?
Aku tidak sanggup ke Neraka disana ..
Membayangkan diriku dibakar , terseksa disana ..Pedih . Itu yang ku rasa .

Kau Tuhan yang Maha Penyayang Ya Allah .. Telah berkali kau membisik di dalam hati .
Agar kembali ke jalan Mu . Namun kadangkala ,aku manusia
mendengar telunjuk nafsu .

Kau Tuhan Maha Penyabar ..
Kau masih memberi diri ini peluang di dunia ini . Untuk mencari jalan kembali .
Kau mendidik jiwa ini . Agar suatu hari nanti
Kami semua dapat kembali ke tempat asalnya kami . 
Jannah . Tempat sebaik-baik tempat .

Apalah yang ingin di bandingkan di dunia .
Dengan sedikit kenikmatan ini aku alpa . Sedangkan jika aku memilih kenikmatan dunia , seolah
aku telah menolak tawaran terindah Mu di Syurga .

Kini aku merasa , dunia seolah-olah penjara .
Aku mula merindui Mu Ya Tuhan
Namun aku takut . Adakah diri ini sudah layak untuk menghadapMu nanti ?
Dosa silam ku kumohon di ampuni .

Biarlah aku berubah . Berubah demi Mu Ya Allah .
Mencuba untuk menghambakan diri untuk Mu . 
Kekalkan lah hati ini agar sentiasa bersyukur pada Mu ..Agar sentiasa memuja Mu lebih dari segalanya ..
Sesungguhnya Kau lah yang telah memberi pada Ku segalanya .

Alhamdulillah ..

Doakan daku para sahabat . Agar diri ini tidak berpaling daripada Nya .
Sama-sama kita berjumpa
di tempat asalnya kita .
Insyaallah . Amiin

Assalamualaikum ...


No comments: