L Lawliet - Death Note

Tuesday, December 27, 2011

28.12.2011~~Menikmati Dunia Remaja~~

Assalamualaikum..=)
Hari ni aku nak bercakap mengenai menikmati dunia remaja..Yelaa..Belum terlewat ut aku mengupas tentang kehidupan remaja ni..Aku pun baru je 18 taon..Aku baru je meninggalkan zaman persekolahan aku ni dalam setahun..Tu pun da buat aku rindu sgt2 nak masok sekolah balik..Macam mana laa org2 yg dah berbelas2 even berpuluh2 tahun meninggalkan zaman persekolahan..Mesti rindu gilerr kann??
Sepanjang zaman persekolahan aku banyak kisah suka duka seronok smue lah!Orang kata dalam zaman persekolahan laa kita belajar erti persahabatan yg sejati,cintan cintun,keseronokan hidup,kebebasan dan macam2 lagi..
Kepada pembaca yg masih di alam persekolahan,kumpul lah MEMORI2 yang akan menjadi kenangan sepanjang hidup anda..Percaya lah,zaman persekolahan tu cuma sekali jee..Jangan laa merungut itu ini..Just enjoy ur zaman persekolahan..Nanti bila dah dewasa,korang akan susah nak rasa erti persahabatan ..Mmg ada kawan kat dunia pekerjaan nanti tp x kan seindah di dunia persekolahan..
Bila dah mengalami alam dewasa,korang akan rasa duni yg kejam..Memanipulasi,pengkhianatan,penindasan..
Zaman sekolah bg aku adalah zaman terbaik..Time 2 ada kawan nak bercerita,cikgu utk melawak,semua nya akan kita ingat..Alhamdulillah aku dah mengumpul byk memori masa sekolah aku..
Aku x sabar nak menceritakan semua kat anak2 n cucu aku nanti tentang pengalaman sekolah aku..hehe
Nanti x kan korang nak cite kat cucu korang cmni je kan..

Cucu : Atuk,dulu2 atuk sekolah mcm mana?Best x?
Atuk : Emm..Cm biase jee..g skolah blajar balik laa..Bosan..

Haa..Ni la akibat kalau korang x menikmati zaman sekolah korang..
So,apa tunggu lagi?Hidupkan lah zaman remaja korang dgn SEMANGAT REMAJA!
YEAARGGHH!!

*sumber gambar : Google.com

K,ASSALAMUALAIKUM..
=)(Y)

No comments: