L Lawliet - Death Note

Thursday, December 29, 2011

29.12.2011~Melangkah Untuk Menjadi Lebih Baik~

Assalamualaikum..=)

Adakah korang pernah rasa very down?Seperti dah tak ada harapan?Rasa keseorangan kat dalam dunia ni..?Aku antara yang pernah rasa benda-benda mcm ni..Pernah satu situasi aku rasa seolah-olah aku dah tak ada tempat bergantung di dalam dunia ni..



Situasi tu dalam masa yang sama aku kehilangan kekasih hati , kehilangan kasih sayang keluarga dan tak ada tempat untuk aku memotivasikan diri..Akhirnya aku memilih untuk bangun sendiri dan cuba memotivasi diri sendiri..Sampai bila untuk aku terus jatuh dan tidak mahu bangun lagi?Sampai mati?Aku tak akan membiarkan aku hidup dalam kejatuhan sedangkan masih banyak lagi yang aku cita-citakan dan aku impikan...Takkan aku nak menamat kan riwayat hidup aku sedangkan aku tahu perbuatan itu adalah bodoh..?Aku akui aku pernah berfikir begitu..Tapi ada satu bait motivasi yang pernah aku baca

"Suicide is a permanent solution for a temporary problem"


See?Atau dalam Bahasa Melayunya,Bunuh diri adalah penyelesaian yg kekal kepada masalah yg sementara..Ya,masalah yang kita hadapi sekarang bukan lah sesuatu yang kekal..Setiap masalah mempunyai penyelesaian..Adakalanya penyelesaian itu datang secara kita tak jangka..Orang kata biar masa yang menentukan..Masa adalah penyelesaian kepada sesuatu masalah yang kita telah buntu..Bila kita dah melalui masa itu , akan ada satu situasi yang akan membuatkan korang berkata begini "Ohh..Nasib baik aku tak teruskan begitu,begini dan sbgnya"..

Apa yang kita boleh buat adalah jika kita terasa kehilangan atu keseorangan,kita hanya perlu ingat masih ada yang di Atas..=)
Ada juga bait yang aku dengar "Kita jangan sibuk memikirkan tentang orang yang mengendah kan kita tetapi sibuklah memikirkan mereka yg masih ambil berat tentang kita"...

Insyaallah dgn entry aku kali ini akan membuka mata mereka yg mempunyai masalah yg sangat sempit sekarang..All you have to know is if you don't give up,you will never lose..


Sentiasa lah bersemangat!!Yeahh!
Assalamualaikum..
Komen n share la pengalaman semasa korang jatuh dulu..=)

Kalau suka klik like di bawah..Kalau sudi sila share=)

3 comments:

::cik asha:: said...

xpernah rase down sgt2..
kalo rase down pon saya selalu berselawat and ingt yg Allah sentiasa ade dgn kite..:)

Mohd Syafi said...

saat tiada tempat bergantung, ingatlah dalam kesepian itu akan muncul satu suara memanggil menatapi Allah. kerana Allah lebih terlihat tatkala sedih.

lgpn buat pe sedih, aku kn ade .haha.
tbe2...

Syaf(Along) said...

cik asha:alhamdulillah laa macam tuu=)sentiasa bersemangat!=D

syafi:komen yg menyentuh..tp..tbe2..ptong laa..XD